Logo UP
Strona główna Rozpocznij studia Dlaczego UP Aktualności Informacje Dla prasy Kontakt
Struktura Uczelni
Na skróty...
Galerie zdjęć i filmy o Uniwersytecie
Wirtualny Spacer po obiektach Uniwersytetu
Nowa strona internetowa Uniwersytetu Pedagogiczneg
Informacje dla pracowników

Od dnia 2 listopada 2016 r. informacje dla pracowników publikowane są na nowej stronie internetowej Uniwersytetu Pedagogicznego




Bezpłatne warsztaty języka gruzińskiego

Biblioteka Główna Uniwersytetu Pedagogicznego zaprasza wszystkich zainteresowanych na bezpłatne warsztaty języka gruzińskiego, które odbywać się będą w każdy poniedziałek, wtorek i piątek w godz. 17:00-18:30 w sali nr 347 (III p.) na Uniwersytecie Pedagogicznym przy ul. Podchorążych 2. Zajęcia rozpoczynają od 10 października b.r.

Zapisy odbywają się drogą elektroniczną kulturabg@up.krakow.pl
lub pod nr tel. 12 662 63 63

plakat



Spotkanie z Panią Rosemary Garland Thomson

W dniu 23 września 2016 r. w Sali Konferencyjnej AGH przy współpracy Konsulatu USA oraz Fundacji Instytut Rozwoju Regionalnego odbyło się spotkanie z Panią Rosemary Garland Thomson, professor of Emory University in Atlanta.

Tematem przewodnim były prawa osób niepełnosprawnych, kultura i integracja. W spotkaniu uczestniczyli pracownicy Biura ds. Osób Niepełnosprawnych Uniwersytetu Pedagogicznego oraz przedstawiciele innych krakowskich uczelni. Spotkanie poprowadziła Prorektor ds. Studenckich prof. dr hab. Anna Siwik. Poruszone zostały tematy różnić kulturowych w postrzeganiu niepełnosprawności, nowoczesnych metod wspierania oraz problemy, z jakimi muszą zmierzyć się uczelnie. Profesor Thomson podzieliła się swoimi doświadczeniami oraz cennymi radami, które można zastosować przy wsparciu studentów niepełnosprawnych naszej Uczelni.





zdjęcia: Marek Lewkowicz, AGH



Dni Otwarte w CSIR

Dyrekcja CSiR serdecznie zaprasza na zajęcia fitness oraz aquaaerobic. Od września rusza nowy grafik, a w nim nowość - zajęcia XCO z ciężarkami wypełnionymi krzemem.

Od 5 do 11 września w CSiR odbędą się dni otwarte. W tym czasie będzie zaproponowany bezpłatny udział we wszystkich zajęciach fitness i Aqua.

Szczegółowe informacje
Grafik Fitness, Grafik Aquaaerobic



Budżet Obywatelski Województwa Małopolskiego - głosowanie

Rozpoczęło się głosowanie mieszkańców Małopolski na zadania zgłoszone do Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego. Małopolanie, którzy ukończyli 16 rok życia mogą – do dnia 6 lipca – wybrać spośród 152 zadań najlepsze ich zdaniem pomysły. Zwycięskie projekty zrealizuje Województwo Małopolskie. Za pośrednictwem strony internetowej www.bo.malopolska.pl  mieszkańcy Małopolski mogą oddać swój głos.
Lista  zadań, na które Małopolanie mogą zagłosować.





Projekt "od UKS-u do AZS-u"

W dniu 7 czerwca 2016 r. o godz. 19:45 na Miejskiej Hali Sportowej przy ZSM nr 1 w Mszanie Dolnej odbyło się wydarzenie "Od UKS-u do AZS-u", w którym udział wzięły sekcje siatkówki naszej Uczelni oraz zespoły męski i damski UKS-u Beskid Mszana Dolna.
 
Cały projekt powstał z inicjatywy KU AZS UP Kraków, głównym pomysłodawcą był Trener mgr Paweł Leja. Wydarzenie miało na celu promocję tego pięknego sportu w Mszanie.





IX edycja konkursu o Nagrodę Województwa Małopolskiego „Ars Quaerendi”

Samorząd Województwa Małopolskiego rozpoczął nabór wniosków w kolejnej już dziewiątej edycji konkursu o Nagrodę Województwa Małopolskiego „Ars Quaerendi” za wybitne działania na rzecz rozwoju i promocji kultury, która przyznawana jest w trzech kategoriach: MISTRZ, UCZEŃ oraz PROJEKT. Nabór wniosków trwa do 30 maja br.

Sejmik Województwa Małopolskiego przeznacza corocznie na Nagrodę „Ars Quaerendi” łączną kwotę 175.000 zł. Laureaci konkursu w kategorii Mistrz otrzymują 6.000 zł, w kategorii Uczeń 4.000 zł, a zwycięskie projekty przedsięwzięć kulturalnych zostają nagradzane kwotą 25.000 zł.

Bliższe informacje na temat Nagrody znajdą Państwo w dołączonej ulotce, na stronach internetowych:
www.aq.malopolskanagroda.pl, http://bip.malopolska.pl/umwm/Article/get/id,1194509.html, skąd można pobrać regulamin z formularzem wniosku, oraz pod numerem telefonu: 12 63 03 439/340.






Podsumowanie Sezonu Sportowego KU AZS UP

Akademicki Związek Sportowy Uniwersytetu Pedagogicznego zaprasza wszystkich studentów oraz pracowników Uczelni na imprezę podsumowującą działalność KU AZS UP w sezonie sportowym 2015/2016, która odbędzie się w dniu 8 czerwca 2016 roku o godz. 19.00.

PROGRAM IMPREZY:

19:00 - Oficjalne rozpoczęcie imprezy. Krótkie przemówienie Prezesa KU AZS UP dr. Łukasza Lica oraz zaproszonych osób. Rozdanie nagród dla najlepszych zawodników i zawodniczek z poszczególnych sekcji, a także zawodniczek i zawodników kończących studia licencjackie lub magisterskie na Uniwersytecie Pedagogicznym; podziękowania dla trenerów.

21:00 - Zabawa taneczna.

Zachęcamy wszystkich do wspólnej zabawy!





Stypendia

Stypendia Fundacji Lanckorońskich

Do 15 maja 2016 r. można składać do Polskiej Akademii Umiejętności wnioski o stypendia Fundacji Lanckorońskich oraz Fundacji z Brzezia Lanckorońskich na 2017 r.

O stypendium mogą ubiegać się archeologowie śródziemnomorscy, historycy, historycy sztuki, filologowie klasyczni i historycy filozofii. W ramach stypendium może być finansowane prowadzenie badań zagranicznych w Rzymie, Wiedniu, Londynie oraz w innych ośrodkach naukowych w Europie.

Więcej informacji:
http://pau.krakow.pl/index.php/en/dzialalnosc/stypendia-fundacji-lanckoronskich


Program Stypendialny Europejskiego Instytutu Studiów Zaawansowanych (EURIAS)

Do 8 czerwca 2016 r. trwa nabór wniosków w ramach konkursu stypendialnego na pobyty badawcze w wybranych instytutach wchodzących w skład NetIAS (Network of European Institutes for Advanced Study).

Nabór wniosków prowadzony jest w dwóch kategoriach:

Junior fellowships - dla początkujących naukowców ze stopniem doktora i doświadczeniem naukowym od 2 do 9 lat

Senior fellowships - dla naukowców ze stopniem doktora i minimum 10-letnim doświadczeniem naukowym

Więcej informacji: http://www.2017-2018.eurias-fp.eu/call-applications



Wymiana osobowa

Polsko-indyjska badawcza wymiana osobowa na lata 2016-2018

Do 17 czerwca 2016 r. trwa nabór wniosków w ramach polsko-indyjskiego konkursu na wymianę osobową na lata 2016-2018. Program obejmuje projekty realizowane przez polsko-indyjskie zespoły badawcze. W Polsce projekty wymiany osobowej w ramach konkursu polsko-indyjskiego finansowane są ze środków przekazywanych jednostkom na finansowanie działalności statutowej (lub innych środków własnych jednostki).

Więcej informacji:
http://www.nauka.gov.pl/komunikaty/polsko-indyjski-konkurs-na-wymiane-osobowa-na-lata-2016-2018.html

Polsko-niemiecka wymiana osobowa na lata 2017-2018

Do 30 czerwca 2016 r. można składać wnioski w ramach wspólnego programu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego i Niemieckiej Centrali Wymiany Akademickiej (DAAD) na wymianę akademicką przy realizacji projektów badawczych na lata 2017-2018.

Więcej informacji:
http://www.nauka.gov.pl/komunikaty/wnioski-na-lata-2017-2018-na-wymiane-osobowa-w-ramach-programu-wykonawczego-z-daad.html



Konkursy Narodowego Centrum Nauki

Do 15 czerwca 2016 r. można składać wnioski o finansowanie projektów badawczych do NCN w konkursach: 

OPUS 11 - na projekty badawcze, w tym finansowanie zakupu lub wytworzenia aparatury naukowo-badawczej niezbędnej do realizacji tych projektów

Więcej informacji: https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/opus11

PRELUDIUM 11 - na projekty badawcze realizowane przez osoby rozpoczynające karierę naukową nieposiadające stopnia naukowego doktora

Więcej informacji: https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/preludium11

SONATA 11 - na projekty badawcze, realizowane przez osoby rozpoczynające karierę naukową posiadające stopień naukowy doktora

Więcej informacji: https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/sonata11

POLONEZ 2 - na projekty badawcze realizowane przez naukowców przyjeżdżających z zagranicy. Konkurs współfinansowany jest z programu Horyzont 2020 w ramach działań Maria Skłodowska-Curie (COFUND).

Więcej informacji: https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/polonez2


Do 14 czerwca 2016 r. można składać wnioski o finansowanie projektów badawczych do NCN lub NCBR w konkursie M-ERA.NET 2 na międzynarodowe projekty badawcze dotyczące nauki o materiałach i inżynierii materiałowej.

Do NCN mogą wnioskować naukowcy z Polski, których projekty spełniają kryterium badań podstawowych.

Więcej informacji: https://www.ncn.gov.pl/aktualnosci/2016-03-17-m-era-net-2

Wnioski do NCBR mogą składać  przedsiębiorcy oraz konsorcja naukowe, w skład których wchodzą jednostki naukowe wyłącznie we współpracy z polskimi przedsiębiorcami.

Więcej informacji: http://www.ncbir.pl/programy-miedzynarodowe/era-net-co-fund/m-eranet-2/konkurs-2016/art,4121,m-era-net-otwarcie-naboru-wnioskow-w-konkursie.html



Godziny rektorskie w związku z wyborami Władz Uczelni

Zgodnie z decyzją Prorektora ds. Kształcenia, w związku z wyborami Władz Uczelni, w następujących terminach będą godziny rektorskie:
  • 20 kwietnia 2016 r. (środa) w godz. 9.30-14.00
  • 27 kwietnia 2016 r. (środa) w godz. 9.30-14.00
Powyższa informacja dotyczy studentów studiów stacjonarnych.



„Nauka – niemożliwe możliwym” – konkurs fotograficzny

W imieniu JM Rektora Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach prof. dr. hab. Wiesława Banysia, Centrum Studiów nad Człowiekiem i Środowiskiem UŚ ogłasza otwarcie 6. Konkursu Fotograficznego pod hasłem przewodnim „Nauka – niemożliwe możliwym” w ramach projektu „Nauka w obiektywie”.

Konkurs jest adresowany do wszystkich pracowników i studentów uczelni oraz instytucji naukowych biorących udział w badaniach naukowych i interesujących się fotografią, która towarzyszy im w ich „przygodzie” z nauką. Wszystkie szczegóły dotyczące Konkursu i późniejszego Biennale Fotograficznego znajdują się na stronie Uniwersytetu Śląskiego: naukawobiektywie.us.edu.pl



2 i 27 maja 2016 r. – dni dodatkowo wolne od pracy

Zgodnie z decyzją Rektora Uniwersytetu Pedagogicznego dni 2 maja 2016 r. (poniedziałek) oraz 27 maja 2016 r. (piątek) będą dodatkowo wolne od pracy dla pracowników Uczelni.



Kolekcja filmów dydaktycznych o prawach człowieka „Watch Docs” w ofercie Biblioteki Głównej UP

Biblioteka Główna udostępnia serię filmów edukacyjnych „Wideoteka Uniwersytecka Watch Docs”. W ramach kolekcji dostępnych jest 49 tytułów filmów dokumentalnych dotyczących zagadnień związanych z prawami człowieka. Pełna lista tytułów dostępna jest poprzez katalog elektroniczny.

Filmy przeznaczone są do użytku w celach dydaktycznych. Zainteresowanych wypożyczeniem materiałów zapraszamy do Oddziału Informacji Naukowej Biblioteki Głównej UP (ul. Podchorążych 2, pok. 71, 72)



Futsal CUP 2016

KU AZS Uniwersytetu Pedagogicznego we współpracy z Centrum Sportu i Rekreacji UP w Krakowie zaprasza studentów oraz pracowników Uniwersytetu Pedagogicznego do wzięcia udziału w turnieju Futsal CUP 2016.

Regulamin zawodów oraz listę zgłoszeń można znaleźć na stronie AZS UP oraz na stronie Centrum Sportu i Rekreacji UP.





Półkolonia letnia w Centrum Sportu i Rekreacji

Dyrekcja Centrum Sportu i Rekreacji UP zaprasza do zapoznania się z ofertą sportowo-rekreacyjną przygotowaną dla dzieci w wieku 6-13 lat.

Półkolonia letnia – cena za turnus 379 zł
I turnus: 27 czerwca – 1 lipca 2016 r.
II turnus: 4-8 lipca 2016 r.

Spotkanie organizacyjne w sprawie półkolonii letniej odbędzie się w dniu 13 czerwca 2016 r. o godz. 18.00 przy ul. Ingardena 4, pok. 7. Szczegółowe informacje na plakacie oraz na stronie internetowej CSiR.





24 marca 2016 r. – dzień wolny od zajęć dydaktycznych

Zgodnie z decyzją Prorektora ds. Kształcenia dzień 24 marca 2016 r. (czwartek) będzie wolny od zajęć dydaktycznych dla studentów studiów stacjonarnych.



25 marca 2016 r. – dzień dodatkowo wolny od pracy

Zgodnie z decyzją Rektora Uniwersytetu Pedagogicznego dzień 25 marca 2016 r. (piątek) będzie wolny od pracy dla pracowników Uczelni.



Wnioski o dofinansowanie wczasów, kolonii, obozów – LATO 2016

Dział Służb Pracowniczych uprzejmie informuje, że w pokoju 148 będą przyjmowane wnioski o dofinansowanie wczasów, kolonii, obozów na okres – LATO 2016. Zgodnie z § 18 Regulaminu ZFŚS termin składania wniosków upływa 30 kwietnia 2016 r.

Wniosek o przyznanie wczasów, kolonii „wczasy pod gruszą” – pracownicy (druk do pobrania)
Wniosek o przyznanie wczasów, kolonii „wczasy pod gruszą” – emeryci (druk do pobrania)




PIT 11 za rok 2015


Dział Służb Pracowniczych - Sekcja Płac informuje, że wydruki PIT 11 za rok 2015 dla pracowników Uniwersytetu są do odbioru:

w pokoju 149:

    • Wydział Pedagogiczny,
    • Centrum Sportu i Rekreacji,
    • Instytut Filozofii i Socjologii,
    • Instytut Historii,
    • Dziekanat Humanistyczny, Pedagogiczny, Filologiczny,
    • Dom studencki „Atol”,
    • Brygada Remontowa, Kierowcy, Zespół Poligrafii,
    • Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny,
    • Centrum Języków Obcych,
    • Administracja,
    • Wydział Sztuki,

w pokoju 171:

    • Instytut Filologii Polskiej, Instytut Neofilologii, Instytut Nauk o Informacji, Instytut Politologii,
    • Wydział Geograficzno-Biologiczny,
    • Biblioteka Główna,
    • Obsługa Centralna, Akademickie Centrum Hotelowe, Wydawnictwo,
    • Dom studencki „Zaułek”,
    • Archiwum,
    • Pracownicy Redakcyjni.




Oferta bezpłatnych usług dla pracowników Uczelni w Centrum Medycznym SCANMED






Wyjazd na narty do Małego Cichego - koło Zakopanego


Dnia 27.02 (tj. sobota) Klub Uczelniany AZS UP organizuje wyjazd dla wszystkich studentów i pracowników UP do Małego Cichego - koło Zakopanego. Zbiórka o godz 7.30 na parkingu przy Budynku Głównym UP (ul. Podchorążych 2), powrót około godziny 18.00. Koszt dla studentów i pracowników Uniwersytetu Pedagogicznego to 70 zł.

Cena zawiera:

-przejazd
-całodniowy karnet
-obiad

Na miejscu do dyspozycji grupy będzie dwóch instruktorów narciarstwa (pracowników Centrum Sportu i Rekreacji UP), którzy będą służyć swoją wiedzą i przygotowaniem.  Osoby spoza uczelni płacą 100% kosztów czyli 130zł. Ilość miejsc ograniczona. Ubezpieczenie we własnym zakresie.

Zgłoszenia przyjmowane są do dnia: 25 lutego, na dyżurach biura KU AZS UP. Potwierdzeniem udziału w wyjeździe jest wpłacenie zaliczki 35zł dla studentów i pracowników UP oraz 65zł dla pozostałych. Reszta kwoty płatna w dniu wyjazdu przy wejściu do busa.

Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy z przyczyn niezależnych od siebie lub jeśli liczba uczestników nie osiągnie zakładanego minimum.

_



Walentynkowe Dni Otwarte w CSiR


Centrum Sportu i Rekreacji serdecznie zaprasza wszystkich pracowników oraz studentów na walentynkowe dni otwarte. W ramach dni otwartych wszystkie zajęcia bezpłatne a dodatkowo super promocja 20% zniżki na wszystkie karnety Fitness i Aqua. Zapisy na zajęcia w recepcji klubu lub pon nr tel. 12 662 65 93.






Bal Karnawałowy dla dzieci w OIES

W ostatnią sobotę karnawału w Ośrodku Inicjatyw Edukacyjno-Społecznych odbył się Karnawałowy Bal Przebierańców dla dzieci. Ponad dwie godziny wspaniałej zabawy zapewnił Zespół Roka Band. Było radośnie i kolorowo. Bawiły się nie tylko dzieci ale do zabawy wciągnięci zostali także rodzice. Zdjęcia można zobaczyć na stronie www.oies.up.krakow.pl/galeria oraz na naszym profilu na Facebook (https://www.facebook.com/up.oies/)
Dziękujemy za wspólną zabawę i zapraszamy w przyszłym roku!



Ruszają treningi sekcji MTB!



Terminy treningów MTB:

2 kwiecień Las Wolski

16 kwiecień Dolina Sąspowska, Ojców

30 kwiecień 4 Doliny Podkrakowskie (Kluczwoda, Bolechowicka, Kobylańska, Będkowska)

7 maj Gorce - Turbacz

 
Terminy mogą się zmieni gdyż nie uwzględniają terminów ligi międzyuczelnianej (które nie są jeszcze znane). Zbiórka przed trenigiem o godzinie 8:30 pod budynkiem UP na ul. Ingardena 4.

Więcej informacji







Festiwal Teatrów dla Dzieci

W czasie ferii , jak co roku, odbywa się  w NCK-u Festiwal teatrów dla Dzieci
( 18.01-29.01.2016 r )
FESTIWAL TEATRÓW dla DZIECI jest unikatowym wydarzeniem organizowanym od ponad 20 lat przez Nowohuckie Centrum Kultury. Festiwal – odbywający się rok rocznie podczas ferii zimowych – służy nie tylko popularyzacji sztuki teatralnej wśród dzieci i młodzieży, ale także kształceniu kultury teatralnej i wyrabianiu nawyków obcowania z kulturą.
Przez 10 dni festiwalowych, na scenie Nowohuckiego Centrum Kultury, będzie można zobaczyć 10 różnych spektakli adresowanych do młodych widzów.
A ponieważ wszyscy lubią bajki… to zapraszamy wszystkich !!!

Dla pracowników UP -  PROMOCYJNA CENA BILETÓW  10 zł

więcej informacji


Karnety na pływalnię dla pracowników UP

Dyrekcja Centrum Sportu i Rekreacji uprzejmie informuje, że karnety wstępu uprawniające do korzystania z pływalni dla pracowników naszej Uczelni na semestr letni, tj. 1 lutego 2016 r. – 17 lipca 2016 r. będą sprzedawane w recepcji krytej pływalni przy ul. Ingardena 4 w dniach 8–19 stycznia 2016 r. Po tym okresie rozpocznie się wolna sprzedaż.

Istnieje możliwość rezerwacji telefonicznej pod nr tel. 12 662 66 51, 12 662 65 93.
Karnety można zakupić codziennie w godzinach pracy krytej pływalni tj. 6.30–22.00.



Informacja w sprawie rozliczenia z podatku od wynagrodzeń za 2015 rok

Pracownicy, którzy chcą być rozliczani z podatku od wynagrodzeń za 2015 rok przez Uniwersytet Pedagogiczny, tj.:
  • nie korzystają z łącznego opodatkowania ze współmałżonkiem
  • nie uzyskali żadnych dochodów poza UP
  • nie ponosili wydatków podlegających odliczeniu od dochodu
  • nie otrzymają PIT-u 8C
proszeni są o osobiste złożenie stosownego oświadczenia w terminie do 8 stycznia 2016 r.

Równocześnie uprasza się wszystkich pracowników o zgłoszenie wszelkich zmian dotyczących miejsca zamieszkania, urzędu skarbowego, zmiany nazwiska, itp. Druki oświadczeń znajdują się w pok. 149, 171 (Sekcja Płac).

Niezłożenie oświadczenia jest równoznaczne z obowiązkiem złożenia zeznania rocznego w swoim urzędzie skarbowym.

Pobierz: druk PIT 12 (oświadczenie dla celów dokonania rocznego obliczenia podatku dochodowego od dochodu uzyskanego przez podatnika w roku podatkowym)



Warsztaty „Dobrostan Umysłu”

Krakowski Oddział Polskiego Towarzystwa Biblioterapeutycznego serdecznie zaprasza na warsztaty „Dobrostan Umysłu”. Warsztaty odbędą się w środę, 13 stycznia 2016 r. o godz. 17.00 na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie, w sali 344.

Spotkanie poprowadzą członkowie Fundacji Ochrony Zdrowia i Dobrostanu Psychicznego Dzieło Umysłu oraz Mateusz Biernat z Biura ds. Osób Niepełnosprawnych UP. program



Promocja książki pt. "Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych" pod red. Agnieszki Ogonowskiej i Grzegorza Ptaszka

Ośrodek Badań nad Mediami Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz Wydawnictwo Impuls w Krakowie serdecznie zapraszają na promocję książki pt. „Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych” pod red. Agnieszki Ogonowskiej i Grzegorza Ptaszka.

Spotkanie promocyjne odbędzie się 10.12 (czwartek) br o godz. 12.15 w sali 444 (IV piętro, Gmach Główny UP, ul. Podchorążych 2).

Zawartość książki przedstawia się następująco:
Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek (Re)edukacja medialna. Nowe spojrzenie na edukację medialną

Część 1. Kształcenie kompetencji medialnych i informacyjnych w biegu ludzkiego życia
• Anna Sugier-Szerega,  Kształtowanie kompetencji medialnej u dzieci w wieku przedszkolnym – szanse, trudności, ograniczenia
• Ilona Copik, Kompetencje medialne ucznia – uczestnika kultury w świetle wymagań zawartych w podstawie programowej z języka polskiego 
• Krzysztof Kaszewski, Metody nauczania a kształcenie kompetencji medialnych. Analiza scenariuszy zajęć 
• Joanna Aksman, Edukacja medialna w kształceniu nauczycieli dzieci w młodszym wieku szkolnym (na przykładzie działań w Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego) 

Część 2. Edukacja medialna w kontekście praktyk twórczych i interpretacyjnych
• Agnieszka Przybyszewska, Medialne uwikłania literatury a twórcze pisanie
• Katarzyna Maciejak, Między oficjalnością a potocznością. Leksykalne wykładniki stylu popularnonaukowego w wideoblogach o tematyce naukowej 
• Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak, „Dziewczynka” jako produkt i konsument – analiza wybranych gier typu makeover 
• Małgorzata Lisowska-Magdziarz, Edukacja medialna a zasoby intertekstualne, czyli o założeniach projektu powszechnej szkolnej i pozaszkolnej edukacji medialnej 
• Joanna Bierówka, Strategie dotarcia do wiarygodnych informacji za pośrednictwem Internetu stosowane przez osoby dorosłe 

Część 3. Edukacja medialna: uwarunkowania, regulacje i praktyki instytucjonalne
• Agnieszka Ogonowska, Edukacja medialna jako forma profilaktyki uzależnień medialnych dzieci i młodzieży. Zarys problemu 
• Agnieszka Iwanicka, Natalia Walter, Rola organizacji pozarządowych w edukacji medialnej w wybranych krajach europejskich 
• Maja Chacińska, Edukacja medialna w Szwecji. Wybrane aspekty 
• Aleksandra Bagieńska-Masiota, Dozwolony użytek osobisty z utworów. Pomiędzy interesami twórców a prawami jednostek 

ANEKS Edukacja medialna jako kapitał społeczno-kulturowy w społeczeństwach wiedzy 

Serdecznie zapraszamy do udziału w spotkaniu!



Krakowskie spacery 11,12,13 grudnia 2015
Serdecznie zapraszamy w najbliższy weekend 11-13 grudnia 2015 na kolejne, krakowskie spacery.

• W Podziemiach Rynku – od bogatych mediów do kramów bogatych. Piątek 11 grudnia 2015, godz. 17.30.  Koszt: 20zł(w cenie zawarty bilet wstępu)
• Dwa sanktuaria i niejeden święty– do Sanktuarium Jana Pawła II i Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach.  Sobota 12 grudnia 2015, godz. 12.30. Koszt: 15zł
•  Na ulicach getta i w Fabryce Schindlera, niekoniecznie według scenariusza filmowego.
Niedziela 13 grudnia 2015, godz. 11.00 . Koszt: 25zł(w cenie zawarty bilet wstępu)

Pakiet informacji (tematyka, opisy obiektów, zdjęcia, wizualizacje) dotyczących spacerów znajduje się na stronie www.geoasysta.pl w zakładce „zimowe spacery”.
Osoby zainteresowane proszę o przesłanie zgłoszenia e-maila na adres: geoasysta@gmail.com lub zgłoszenie telefoniczne 691288840



Zebranie pracowników Uczelni niebędących nauczycielami akademickimi

JM Rektor Uniwersytetu Pedagogicznego zaprasza na zebranie pracowników Uczelni niebędących nauczycielami akademickimi (pracownicy: bibliotek, administracji, obsługi, naukowo-techniczni, inżynieryjno-techniczni). Zebranie odbędzie się w dniu 3 grudnia 2015 r. o godz. 9.00 w auli w głównym budynku Uczelni.

Na zebraniu tym zostaną wybrani kandydaci do Uczelnianej Komisji Wyborczej zgodnie z §72 ust. 3 i 4 Statutu Uniwersytetu Pedagogicznego oraz Uchwałą nr 1/16.11.2015 Senatu Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 16 listopada 2015 r.



Trzecia edycja konkursu literackiego „I kto to napisał…”

Biblioteka Główna Uniwersytetu Pedagogicznego już po raz trzeci zaprasza do udziału w konkursie „I kto to napisał”.

Tegoroczna edycja poświęcona będzie „książkom zakazanym”, czyli literaturze, która na przestrzeni dziejów była objęta cenzurą polityczną, moralną lub obyczajową. Publikacje, na które kiedyś patrzono nieprzychylnym okiem, palono na stosach lub symbolicznie zakuwano w łańcuchy, przetrwały, a dziś często są literackimi klasykami...

Każdego dnia na profilu Biblioteki Głównej na Facebooku pojawiać się będzie jeden cytat. Zadaniem uczestników jest odgadnąć, z jakiego tekstu on pochodzi.

Konkurs trwa od 16 listopada do 12 grudnia 2015 r. Szczegóły i regulamin na profilu Biblioteki. Zapraszamy do wspólnej zabawy!






Zimowe Półkolonie dla dzieci w OIES

Ośrodek Inicjatyw Edukacyjno-Społecznych UP zaprasza dzieci w wieku 6-13 lat na Zimową Półkolonię organizowaną w siedzibie Ośrodka przy ul. Jęczmiennej 9 w Krakowie. W programie: zajęcia multimedialne, gry i zabawy w terenie, doświadczenia, zajęcia artystyczne i ruchowe, poszukiwania skarbów, wycieczki krajoznawcze, zawody sportowe, pokaz filmu oraz wiele innych atrakcji.

Organizatorzy zapewniają profesjonalną opiekę wychowawców, ubezpieczenie NW, II śniadanie, obiady, owoce i napoje, mile i kreatywnie spędzony czas.

Zdjęcia z poprzednich Zimowych Półkolonii 2015

Zajęcia odbywać się będą w godzinach 7.30-16.00 przy ul. Jęczmiennej 9 w Krakowie

I turnus: 1822 stycznia 2016
II turnus: 2529 stycznia 2016

Koszt: 360 zł/dziecko

Zgłoszenia przyjmowane są pod numerem telefonu: 12 662 79 33, mailowo: oies@up.krakow.pl lub osobiście: ul. Jęczmienna 9, 31-268 Kraków.





Informacja o zanieczyszczeniu powietrza w Krakowie

W związku z utrzymującym się od kilku dni bardzo wysokim poziomem zanieczyszczenia powietrza (wysokie stężenie pyłów PM10, PM2,5 oraz benzo(a)pirenu w powietrzu), Centrum Zarządzania Kryzysowego Miasta Krakowa wydało następujące zalecenia:

Osoby szczególnie wrażliwe na zanieczyszczenie powietrza: dzieci i młodzież poniżej 25 roku życia, osoby starsze i w podeszłym wieku, osoby z zaburzeniami funkcjonowania układu oddechowego, chorzy na astmę, choroby alergiczne skóry i oczu, osoby z zaburzeniami funkcjonowania układu krwionośnego, osoby zawodowo narażone na działanie pyłów i innych zanieczyszczeń oraz osoby palące papierosy i bierni palacze, powinny podjąć następujące środki ostrożności:
  • unikać długotrwałego przebywania na otwartej przestrzeni dla uniknięcia długotrwałego narażenia na podwyższone stężenia zanieczyszczeń,
  • ograniczyć duży wysiłek fizyczny na otwartej przestrzeni np. uprawianie sportu, czynności zawodowe zwiększające narażenie na działanie zanieczyszczeń,
  • osoby chore powinny zaopatrzyć się we właściwe medykamenty i stosować się do zaleceń lekarzy,
  • śledzić informacje na stronie www.malopolska.pl/powietrze o występujących przekroczeniach wartości dopuszczalnych stężeń zanieczyszczeń w powietrzu oraz o ryzyku wystąpienia takich przekroczeń.
O zdarzeniach mających istotne znaczenie dla bezpieczeństwa ludzi i podjętych działaniach należy na bieżąco informować Centrum Zarządzania Kryzysowego Miasta Krakowa
tel. 12 616 59 99, 12 418 67 70, fax 12 413 89 66, e-mail: czk@um.krakow.pl

Więcej informacji



Mikołajki w OIES

Ośrodek Inicjatyw Edukacyjno-Społecznych serdecznie zaprasza dzieci do 9 roku życia na spotkanie ze Świętym Mikołajem. W tym roku 6 grudnia Mikołaj rozda prezenty wszystkim dzieciom, które go u nas odwiedzą. Oprócz spotkania dzieci wezmą udział w warsztatach oraz kolędowaniu.

Do wyboru godz. 10.00 lub 15.00. Liczba miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń! Koszt 30 zł/dziecko

Zapisy: oies@up.krakow.pl, tel. 12 662 79 33






Zimowisko w Mszanie Dolnej

Centrum Sportu i Rekreacji Uniwersytetu Pedagogicznego zaprasza wszystkie dzieci pracowników oraz studentów do udziału w zimowisku.

Zimowisko odbędzie się w terminie 16-22 stycznia 2016 r. w Mszanie Dolnej. Oferta obejmuje m.in. codziennie szkolenie narciarskie prowadzone przez profesjonalną kadrę oraz pracowników Centrum Sportu i Rekreacji. Wszystkie szczegółowe informacje znajdują się na stronie csir.up.krakow.pl w zakładce „Obozy i półkolonie”, można je uzyskać także pod numerem tel. 12 662 66 48.





24 grudnia 2015 r. – dzień ustawowo wolny od pracy

Zgodnie z decyzją Rektora Uniwersytetu Pedagogicznego, dzień 24 grudnia 2015 r. (czwartek) będzie wolny od pracy dla pracowników Uczelni.



Profinfo Biblioteka – dostęp testowy do wypożyczalni e-książek

Biblioteka Główna Uniwersytetu Pedagogicznego otrzymała dostęp testowy do platformy książek elektronicznych „Profinfo Biblioteka”. W fazie testów na platformie udostępnione zostały książki wydawnictwa Wolters Kluwer z dziedziny historii prawa, prawa administracyjnego, prawa konstytucyjnego, historii ustroju, zarządzania projektami.

Dostęp testowy umożliwia korzystanie z publikacji na urządzeniach mobilnych jak i na komputerach stacjonarnych. Zainteresowanych uzyskaniem dostępu prosimy o kontakt z Oddziałem Informacji Naukowej Biblioteki Głównej. Dostęp testowy do platformy „Profinfo Biblioteka” potrwa do 20 listopada 2015 r.



Bezpłatne warsztaty: „Najważniejsze zmiany w zaktualizowanej wersji platformy e-learningowej MOODLE 2.9

Europejskie Centrum Kształcenia Ustawicznego i Multimedialnego UP serdecznie zaprasza do udziału w 2-godzinnych warsztatach skierowanych do nauczycieli zainteresowanych zmianami jakie nastąpiły po zaktualizowaniu ogólnouczelnianej platformy e-learningowej MOODLE do wersji 2.9.

Udział w warsztatach jest bezpłatny. Zajęcia odbywają się w siedzibie Europejskiego Centrum Kształcenia Ustawicznego i Multimedialnego przy ul. Jęczmiennej 9 (I piętro, sala komputerowa nr 3). Zapraszamy do kontaktu i rejestracji.

Terminy zajęć:
  • 9 listopada 2015 r. godz. 10.00
  • 13 listopada 2015 r. godz. 12.00
  • 16 listopada 2015 r. godz. 10.00
  • 19 listopada 2015 r. godz. 12.00


Inspirujące spotkania dyskusyjne e-nauczycieli akademickich

Europejskie Centrum Kształcenia Ustawicznego i Multimedialnego UP zaprasza nauczycieli akademickich do udziału w spotkaniu dyskusyjnym, w trakcie którego będzie można podzielić się własnymi spostrzeżeniami, doświadczeniami dotyczącymi e-kształcenia, zaprezentować ciekawe rozwiązania, znaleźć odpowiedź na nurtujące pytania.

Spotkanie odbędzie się w siedzibie ECKUM przy ul. Jęczmiennej 9 w terminie uzgodnionym ze wszystkim osobami zainteresowanymi udziałem.

Kontakt: tel. 12 662 7007, eckum@up.krakow.pl



Kolejna edycja kursów dotyczących przygotowania zajęć zdalnych

Europejskie Centrum Kształcenia Ustawicznego i Multimedialnego UP zaprasza do udziału w kolejnej edycji kursów dotyczących przygotowania zajęć w formie zdalnej:
  • kurs podstawowy (3 spotkania po 5 godz.): termin rozpoczęcia zajęć 3 listopada 2015, godz. 10.00
  • kurs zaawansowany (5 spotkań po 4 godz.): termin rozpoczęcia zajęć 4 listopada 2015, godz. 10.00
Zajęcia odbywają się w siedzibie ECKUM przy ul. Jęczmiennej 9 (I piętro, sala komputerowa nr 5). Koszt udziału wynosi: 300 zł/os. (kurs podstawowy), 400zł/os. (kurs zaawansowany)

Dla grup zorganizowanych oferujemy atrakcyjne rabaty i możliwość przeprowadzenia kursów/warsztatów w pracowni komputerowej zainteresowanej Jednostki Uczelni, w dogodnym dla uczestników terminie.



Kurs dla początkujących „Wykorzystanie Internetu w codziennych działaniach”

Europejskie Centrum Kształcenia Ustawicznego i Multimedialnego UP zaprasza do udziału w kursie dla początkujących „Wykorzystanie Internetu w codziennych działaniach”.

W trakcie zajęć dowiedzą się Państwo w jaki sposób m.in.:
  • wykorzystywać nowoczesne narzędzia komunikowania (np. SKYPE, poczta elektroniczna, forum)
  • korzystać z bankowości elektronicznej
  • wyszukiwać użyteczne informacje
  • zamieszczać bezpłatne ogłoszenia
  • bezpiecznie korzystać z Internetu
Kurs obejmuje 10 godzin zajęć praktycznych.
Zapraszamy do kontaktu (tel. 12 662 7007, eckum@up.krakow.pl)






Warsztaty „Przygotowanie materiałów edukacyjnych na platformie e-learningowej MOODLE”

Europejskie Centrum Kształcenia Ustawicznego i Multimedialnego UP zaprasza nauczycieli akademickich na zajęcia, które zdecydowanie pomogą uatrakcyjnić dydaktykę ze studentami.

ETAP I (5 godz.)
Program zajęć:
  1. Tworzenie interaktywnych materiałów dydaktycznych w formie quizów i krzyżówki edukacyjnej przy wykorzystaniu modułów programu Hot Potatoes oraz umieszczanie utworzonych materiałów w kursie na platformie MOODLE.
  2. Tworzenie screencastów oraz umieszczanie ich w kursie na platformie MOODLE.
  3. Tworzenie różnego typu quizów (prawda/fałsz, wybór wielokrotny, dopasowanie, krótka odpowiedź, pytanie zagnieżdżone) przy wykorzystaniu składowej quiz na platformie e-learningowej MOODLE.
Terminy zajęć:
  • 29 października 2015 r., godz. 09.00
  • 5 listopada 2015 r., godz. 10:00

ETAP II (5 godz.)
Program zajęć:
  1. Tworzenie i edycja filmów edukacyjnych i instruktażowych przy wykorzystaniu programu Camtasia Studio 8 oraz cyfrowej kamery Full HD.
  2. Nagrywanie prezentacji w Power Point i edycja pliku przy wykorzystaniu programu Camtasia Studio 8. Umieszczanie plików wideo w serwisach: Screencast, YouTube oraz w kursie na Platformie Moodle.
Terminy zajęć:
  • 6 listopada 2015 r., godz. 9.00
  • 12 listopada 2015 r., godz. 10.00

ETAP III (5 godz.)
Program zajęć:
  1. Tworzenie multimedialnych prezentacji przy wykorzystaniu serwisu Prezi. Umieszczanie utworzonych materiałów w kursie na Platformie MOODLE.
  2. Opracowanie map myśli oraz umieszczanie ich w kursie na Platformie MOODLE.
  3. Tworzenie aktywności przeznaczonych dla uczestników zajęć przy wykorzystaniu składowych na platformie e-learningowej MOODLE:
    • głosowanie
    • zadanie
Terminy zajęć:
  • 30 października 2015 r., godz. 10.00
  • 20 listopada 2015 r., godz. 09.00

ETAP IV (5 godz.)
Program zajęć:
  1. Wykorzystanie blogów w nowoczesnej edukacji.
  2. Padlet – „Papier w Internecie”.
  3. Kody QR – zastosowanie w praktyce dydaktycznej.
  4. Przygotowanie diagramów, pokazów slajdów.
  5. Tworzenie aktywności przeznaczonych dla uczestników zajęć przy wykorzystaniu składowych na platformie e-learningowej MOODLE:
    • słownik pojęć
    • wiki
Terminy zajęć:
  • 23 listopada 2015 r., godz. 10.00
  • 24 listopada 2015 r., godz. 09.00
Warsztaty odbywają się w siedzibie ECKUM przy ul. Jęczmiennej 9, (I piętro, sala komputerowa nr 3). Koszt udziału w każdym z etapów warsztatów wynosi jedynie 100 zł/os. Uczestnicy warsztatów otrzymają certyfikaty potwierdzające nabyte kompetencje.

Zapisy: tel. 12 662 7007, eckum@up.krakow.pl



Warsztaty dla pracowników naukowych z przygotowywania wniosków o finansowanie projektów badawczych

Narodowe Centrum Nauki (NCN) prowadzi nabór na warsztaty poświęcone procesowi przygotowywania wniosków o finansowanie projektów badawczych. Oferta skierowana jest do osób prowadzących badania naukowe, które:
  • nie kierują i nie kierowały projektem badawczym finansowanym przez MNiSW (w tym KBN) lub NCN,
  • w ciągu ostatnich 5 lat (w Naukach Ścisłych i Technicznych oraz Naukach o Życiu) lub 10 lat (w Naukach Humanistycznych, Społecznych i o Sztuce) opublikowały co najmniej dwie prace o zasięgu międzynarodowym,
  • znają język angielski.
Tematyka warsztatów obejmuje:
  • zasady pisania wniosków o finansowanie projektów badawczych,
  • cykl życia wniosku (od pomysłu do podpisania umowy o dofinansowanie),
  • przygotowywanie części merytorycznej wniosku,
  • projektowanie kosztorysów,
  • zasady oceny wniosków w systemie peer review,
  • analizę dokumentów konkursowych i wymagań formalnych.
Integralną częścią warsztatów jest samodzielna praca nad wnioskiem o finansowanie. Szkolenie prowadzą koordynatorzy dyscyplin Narodowego Centrum Nauki.

Warsztaty odbędą się w siedzibie Centrum przy ul. Królewskiej 57 w Krakowie w dniach 8-9 grudnia 2015 r. NCN nie zapewnia noclegów ani wyżywienia.

Zgłoszenia zawierające dane kontaktowe, wykaz publikacji oraz krótki opis tematyki prowadzonych badań (wg załączonego wzoru) należy przesłać wyłącznie drogą elektroniczną do 8 listopada 2015 r. na adres szkoleniadlanaukowcow@ncn.gov.pl. Centrum poinformuje zakwalifikowane osoby do 20 listopada b.r.

Informacji dotyczących warsztatów udzielają koordynatorzy dyscyplin:



Wnioski o dofinansowanie wczasów, kolonii, obozów – ZIMA 2016

Dział Służb Pracowniczych uprzejmie informuje, że w pokoju 148 będą przyjmowane wnioski o dofinansowanie wczasów, kolonii, obozów na okres – ZIMA 2016. Zgodnie z § 18 Regulaminu ZFŚS termin składania wniosków upływa 30 listopada 2015 r. Szczegółowe informacje

Wniosek o przyznanie wczasów, kolonii „wczasy pod gruszą” (druk do pobrania)



Kurs przygotowujący do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego

Ośrodek Inicjatyw Edukacyjno-Społecznych zaprasza do skorzystania z kursu przygotowującego do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego. Zajęcia odbywać się będą przy ul. Jęczmiennej 9, w czwartki w godz. 17.10-18.40. Początek zajęć 22 października!

Cena: 320 zł
Zapisy: Ośrodek Inicjatyw Edukacyjno-Społecznych
e-mail: oies@up.krakow.pl
tel. 12 662 79 33



Treningi sekcji sportowych KU AZS UP

Klub Uczelniany Akademickiego Związku Sportowego Uniwersytetu Pedagogicznego zaprasza wszystkich studentów i pracowników Uniwersytetu Pedagogicznego na treningi sekcji sportowych KU AZS UP. W szczególności zapraszamy studentów pierwszego roku!

Terminy i miejsca zajęć znajdują się na stronie internetowej AZS oraz w biurze KU AZS UP (ul. Podchorążych 2, pok. 48). Zapisy do sekcji podczas treningów.



Kursy języka angielskiego

Ośrodek Inicjatyw Edukacyjno-Społecznych zaprasza do skorzystania z kursów języka angielskiego organizowanych w siedzibie Ośrodka przy ul. Jęczmiennej 9. Oferta obejmuje zajęcia dla dzieci z klas I-III, dzieci z klas IV-VI, gimnazjalistów oraz dorosłych.

Dzieci - zajęcia w tym semestrze (30 godzin lekcyjnych) odbywać się będą dwa razy w tygodniu: we wtorki i czwartki.
Klasy I-III: godz. 16.20-17.05
Klasy IV-VI: godz. 15.30-16.15
Cena: 320 zł

Gimnazjaliści - (60 godzin lekcyjnych) we wtorki i czwartki w godz. 17.10-18.40.
Cena: 590 zł

Dorośli - zajęcia dwa razy w tygodniu (60 godzin) po 1,5 godz.
Cena 620 zł.

Zapisy:
Ośrodek Inicjatyw Edukacyjno-Społecznych
e-mail: oies@up.krakow.pl
tel. 12 662 79 33



„Rocznik Historii Prasy Polskiej” w bazie ERIH PLUS

Kolejne czasopismo związane z Instytutem Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie zostało pozytywnie ocenione i przyjęte w dn. 19 września 2015 r. do bazy ERIH PLUS. „Rocznik Historii Prasy Polskiej” już od kilkunastu lat znajduje się także na liście czasopism punktowanych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (obecnie 6 punktów). Informacja o czasopiśmie



Projekt naukowy: Pamiętamy. Świadkowie historii i polskie nekropolie w Afryce Południowej. W 70-rocznicę zakończenia II wojny światowej

W dniach od 19 września do 7 października 2015 roku w RPA, Zimbabwe i Zambii będzie swoje prace prowadziła misja naukowa Uniwersytetu Pedagogicznego. Hasło projektu: „Pamiętamy. Świadkowie historii i polskie nekropolie w Afryce Południowej. W 70-rocznicę zakończenia II wojny światowej”. We współpracy z Ambasadą Polską w Pretorii, pracownicy Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie pod kierownictwem dra hab. Huberta Chudzio, prowadzić będą w RPA w Johannesburgu nagrania ze świadkami historii. Do tej pory podobne zagraniczne misje naukowe zrealizowano w dziewięciu miastach w Wielkiej Brytanii (Londyn, Leicester, Nottingham, Bradford, Leeds, Birmingham, Coventry, Stoke on Trent, Penrhos), Perth w Australii i Montrealu w Kanadzie. W sumie to ponad 300. zebranych (tylko za granicą) relacji Sybiraków, z których powstają publikacje naukowe. Zgromadzone materiały zostały złożone w Archiwum Centrum Dokumentacji Zsyłek, Wypędzeń i Przesiedleń Uniwersytetu Pedagogicznego, jedynej tego typu uniwersyteckiej placówce w Polsce. Posłużą one do badań naukowych oraz popularyzacji wiedzy na temat losów polskich Sybiraków, a także do edukacji młodzieży. Wśród nich nie powinno zabraknąć niezwykle ważnych relacji Sybiraków i Kombatantów z Południowej Afryki, gdzie do dziś znajduje się ich liczna grupa. Oprócz Ambasady akcję misji UP wspiera bardzo czynnie Zjednoczenie Polskie w Johannesburgu na czele z jej prezes p. Barbarą Kukulską.

Misja uniwersytetu wraz z Ambasadą Polską w Pretorii dokona także restauracji polskiego cmentarza w Abercorn (Mbala) w Zambii. Po pokonaniu autem terenowym prawie 3 tys. km pracownicy UP wspólnie z przedstawicielem Polskiej Ambasady Witoldem Majewskim oraz ks. Leszkiem Aksamitem, miejscowym misjonarzem, rozpoczną prace konserwatorsko - renowacyjne polskiego cmentarza, a także pomnika Orła Białego zachowanego do dziś, niestety w złym stanie. Misja ma też za zadanie odwiedzić inne polskie byłe osiedla w Zambii i Zimbabwe z czasów II wojny światowej i wykonać tam dokumentację fotograficzną, filmową i kartograficzną. Jest to kontynuacja prac misji UP z 2009 roku do Afryki Wschodniej. Niewielką część tamtych prac można oglądać na stronie  http://www.polskiecmentarzewafryce.up.krakow.pl/home . Misja, jako kontynuacja większego wieloletniego projektu, organizowana jest pod patronatem JM Rektora UP i Wojewody Małopolskiego.

Ocalmy historię od zapomnienia!


Czasopismo „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Geographica” w bazie ERIH PLUS

Czasopismo „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Geographica” wydawane staraniem Instytutu Geografii Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie zostało pozytywnie ocenione i przyjęte w dn. 8 czerwca 2015 r. do bazy ERIH PLUS. Informacja o czasopiśmie na stronie annalesgeo.up.krakow.pl


Czasopismo „Przedsiębiorczość - Edukacja” w bazie ERIH PLUS

Czasopismo „Przedsiębiorczość – Edukacja” (ang. tytuł: Entrepreneurship-Education) wydawane staraniem Zakładu Przedsiębiorczości i Gospodarki Przestrzennej Instytutu Geografii Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie zostało pozytywnie ocenione i przyjęte w dn. 27 maja 2015 r. do bazy ERIH PLUS. Więcej informacji o czasopiśmie www.p-e.up.krakow.pl



Czasopismo „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia” w bazie ERIH PLUS

Czasopismo „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia” wydawane przez Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie zostało pozytywnie ocenione i przyjęte do bazy ERIH PLUS. Więcej



Rekrutacja na zagraniczne kursy dla doktorantów i młodych naukowców z zakresu umiejętności miękkich

Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego zaprasza uczelnie / podstawowe jednostki organizacyjne uczelni, kształcące doktorantów oraz instytuty naukowe / badawcze wspierające młodych naukowców, do przeprowadzenia naboru kandydatów do udziału w dwutygodniowych zagranicznych szkoleniach z zakresu umiejętności miękkich w czołowych ośrodkach akademickich na świecie.

W ramach programu sfinansowane zostaną kursy szkoleniowe oraz pokryte koszty przejazdu i pobytu w zagranicznych ośrodkach akademickich.

Nabór stanowi I etap rekrutacji do udziału w przedmiotowych kursach realizowanych w ramach projektu systemowego Ministra Nauki Szkolnictwa Wyższego pt. „Wsparcie systemu zarządzania badaniami naukowymi i ich wynikami”. Szczegóły



Uratować od zapomnienia...

Na stronie internetowej „Konspektu” został opublikowany wywiad z Andrzejem Kostką – Społecznym Opiekunem Zabytków w Trzebini, przeprowadzony przez mgr Katarzynę Odrzywołek z Instytutu Historii UP. Zapraszamy do lektury



List Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego dotyczący zasad etyki naukowej

W związku ze zgłaszanymi przypadkami naruszenia zasad etyki naukowej, w szczególności dotyczącymi możliwych konfliktów interesów w recenzjach prac naukowych oraz opiece promotorskiej, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego prof. Lena Kolarska-Bobińska wystosowała list do rektorów uczelni wyższych. Treść listu



Oferta kursów

Ośrodek Inicjatyw Edukacyjno-Społecznych Uniwersytetu Pedagogicznego zaprasza do skorzystania z oferty kursów językowych dla dzieci, dla dorosłych, dla maturzystów oraz Business English. Dzieci zachęcamy do udziału w Klubie Młodego Naukowca, który świetnie rozwinie w nich chęć do nauki poprzez eksperymenty i doświadczenia oraz w zajęciach artystycznych. Rodzicom proponujemy kurs komputerowy od podstaw. Więcej informacji i zapisy. Zapraszamy!

Angielski dla dorosłych, Angielski dla dzieci, Business English, Klub Młodego Naukowca, Kurs komputerowy



Film o Uniwersytecie Pedagogicznym

Informujemy, że na uczelnianym kanale YouTube został zamieszczony film Time-Lapse o Uniwersytecie Pedagogicznym. Zapraszamy do oglądania!



Treningi Akademickiego Związku Sportowego

Klub Uczelniany Akademickiego Związku Sportowego Uniwersytetu Pedagogicznego zaprasza wszystkich studentów i pracowników UP na treningi sekcji sportowych. Do sekcji można zapisać się podczas treningu. W szczególności zapraszamy studentów pierwszego roku! Co? gdzie? i kiedy? można znaleźć na stronie internetowej: www.azs.up.krakow.pl



Komunikat Kwestora UP dotyczący umów cywilno-prawnych

Wypłaty wynagrodzeń z tytułu umów cywilno-prawnych (dzieło, zlecenie) od 1 września 2013 r. będą realizowane tylko przelewem. W związku z tym pracownicy proszeni są o pobranie zaktualizowanych druków z Intranetu.



Komunikat Kwestora UP w sprawie wypłat wynagrodzeń

W celu usprawnienia realizacji wypłat wynagrodzeń pracownicy pobierający wynagrodzenie w Kasie Uniwersytetu Pedagogicznego proszeni są o dostarczenie numerów rachunków bankowych do Sekcji Płac (pok. 149, 171) do dnia 30 czerwca 2013 r.



Komunikat dotyczący wypłat z ZFŚS i Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej

Od dnia 1 kwietnia 2013 r. wypłaty z Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej i Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych będą realizowane tylko przelewem.

Osoby, które do tej pory nie przedstawiły numerów kont do wypłat z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych proszone są o niezwłoczne wypełnienie „deklaracji o przekazywaniu świadczeń z ZFŚS w formie przelewowej” i złożenie jej do pokoju 148 (Stanowisko ds. Socjalnych).



Komunikat ZUS

W związku ze zmianami w zakresie zasad składania dokumentów zgłoszeniowych za ubezpieczonych i członków rodzin, obowiązujących od 1 stycznia 2013 r., osoba podlegająca obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego jest zobowiązana poinformować płatnika składek o:
  • okolicznościach uzasadniających zgłoszenie członków rodziny,
  • konieczności dokonania wyrejestrowania uprzednio zgłoszonego członka rodziny z uwagi na okoliczności powodujące ustanie statusu członka rodziny, w terminie 7 dni od dnia zaistnienia tych okoliczności.
Prosimy wszystkich pracowników o zapoznanie się z komunikatem ZUS i dokonanie w terminie niezwłocznym uaktualnienia tych danych w Dziale Służb Pracowniczych.

Uprzejmie informujemy, że kto będąc ubezpieczonym nie informuje podmiotu właściwego do dokonania zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego o okolicznościach powodujących konieczność zgłoszenia lub wyrejestrowania członka rodziny podlega karze grzywny (art. 193 pkt 6 o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych).

Zmiany w zakresie zasad składania dokumentów zgłoszeniowych za ubezpieczonych i członków rodzin obowiązujące od 1 stycznia 2013 r. (komunikat ZUS)



Komunikat NCN

Komunikat Narodowego Centrum Nauki w sprawie raportów rocznych i końcowych



Opłaty z tytułu działalności dydaktycznej i rozwoju kadry naukowej

Dział Finansowo-Księgowy informuje, że opłaty z tytułu działalności dydaktycznej i rozwoju kadry naukowej (za wydanie dokumentów) można wpłacać w Kasie UP w godzinach od  11.00–13.00, na poczcie lub w banku na rachunek nr 71 1240 4722 1111 0000 4852 4687.
W tytule przelewu należy koniecznie podać: rodzaj opłaty, imię i nazwisko, kierunek, wydział, rodzaj studiów, nr studenta.



Międzynarodowy projekt EMEDUS

Europejskie Centrum Kształcenia Ustawicznego i Multimedialnego uczestniczy w międzynarodowym projekcie EMEDUS - European Media Literacy Education Study, dofinansowanym przez Komisję Europejską EACEA. Projekt dotyczy założeń i uwarunkowań integracji nowoczesnych mediów we współczesnej edukacji. Szczegóły na stronie: www.eckum.up.krakow.pl/pl/projekty_aktualne



Szkolenia i zagraniczne wyjazdy studyjne dla naukowców

Biuro Współpracy z Gospodarką Uniwersytetu Śląskiego zaprasza wszystkich zainteresowanych pracowników naukowych do udziału w rekrutacji do projektu „Nauka dla gospodarki – efektywne zarządzania badaniami naukowymi i komercjalizacja wyników prac badawczych”.

W ramach projektu uczestnicy wezmą udział w:
  • szkoleniach wyjazdowych z zakresu zarządzania dużymi projektami badawczymi i ich finansowania oraz praktycznych aspektów komercjalizacji i funkcjonowania spółek spin off;
  • wizytach studyjnych w parkach naukowo-technologicznych w Wielkiej Brytanii lub Finlandii.
Trwa rekrutacja na kolejne cykle wyjazdowe szkoleń projektowych.

Uniwersytet zachęca również do korzystania z Punktu Konsultacyjnego, w którym otrzymają Państwo kompleksowe doradztwo w zakresie:
  • ochrony własności intelektualnej, w tym ochrony własności przemysłowej;
  • form komercjalizacji wiedzy, modeli biznesowych spin off, zakładania działalności gospodarczej i pozyskiwania środków finansowych ze źródeł zewnętrznych, nawiązywania kontaktów biznesowych oraz prawnych aspektów współpracy z gospodarką.
Udział w szkoleniach, wizytach studyjnych i doradztwo w ramach Punktu Konsultacyjnego dla uczestników projektu jest bezpłatny.

Szczegółowe informacje (w tym dokumenty rekrutacyjne) dostępne na stronie internetowej projektu www.ndg.us.edu.pl lub w Biurze Współpracy z Gospodarką pod nr tel. 32 359 22 71, e-mail: ndg@us.edu.pl.
L
Projekt „Nauka dla Gospodarki – efektywne zarządzania badaniami naukowymi i komercjalizacja wyników prac badawczych” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.



Szkolenia z zarządzania projektami

Dział Nauki i Współpracy z Zagranicą informuje, że Uniwersytet Ekonomiczny prowadzi bezpłatne szkolenia z zakresu zarządzania projektami i przygotowania do egzaminu IPMA poziom D i C dla specjalistów z zakresu transferu technologii i wsparcia innowacji.

Szczegóły: www.brokerinnowacji.malopolska.pl



Wskazówki dla Pracowników Uczelni zgłaszających publikację do Bibliografii Publikacji Pracowników

Prosimy o bezpośrednie dostarczanie publikacji Pracowników Uczelni do Oddziału Informacji Naukowej Biblioteki Głównej UP (pok. 71) lub przesyłanie danych bibliograficznych wymienionym pracownikom Oddziału Informacji Naukowej, którzy wprowadzają dane do Bibliografii Publikacji Pracowników - według pierwszej litery nazwiska Pracownika.

A-G: piotr.milc@libpost.up.krakow.pl
H-L: agnieszka.folga@libpost.up.krakow.pl
Ł-P: joanna.kolakowska@libpost.up.krakow.pl
R-Sz oraz wszyscy pracownicy Instytutu Matematyki i Instytutu Fizyki:
anna.sobol@libpost.up.krakow.pl
Ś-Ż: bartlomiej.duda@libpost.up.krakow.pl

Przypominamy, że rejestrowane są publikacje od roku zatrudnienia pracownika na UP.

Co powinien zawierać opis zgłaszanej publikacji?

Kontakt
:
Oddział Informacji Naukowej Biblioteki Głównej UP
tel. 12 662 63 72



Bibliografia publikacji pracowników Uniwersytetu Pedagogicznego


Od 2001 r. dostępna w formie elektronicznej ze strony Biblioteki Głównej. Zawiera ok. 15500 rekordów. W bazie znajdują się książki, artykuły z czasopism i wydawnictw ciągłych, materiały konferencyjne, recenzje, biogramy, bibliografie, tłumaczenia oraz inne formy aktywności piśmienniczej, nie tylko naukowej, ale również publicystyka czy twórczość artystyczna (np. wiersze, ilustracje).

Rejestrowane są publikacje pracowników zatrudnionych na pełny etat, dla których Uniwersytet Pedagogiczny jest pierwszym miejscem zatrudnienia, emerytów, rencistów i osób zmarłych, a także byłych pracowników Uczelni przez okres 2 lat od momentu zmiany miejsca pracy.

Od 2008 r. przy wprowadzanych opisach bibliograficznych umieszczana jest punktacja Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Jeżeli istnieje elektroniczna wersja publikacji, do opisów dołączane są linki do pełnych tekstów.

http://www.up.krakow.pl/biblio/bibliografia/bibliografia.html




"Dobre praktyki w szkołach wyższych"




Dane do faktur


nazwa Uczelni:Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej
nazwa skrócona:Uniwersytet Pedagogiczny
adres:ul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków
NIP:675-02-00-195



Dane Uniwersytetu Pedagogicznego do projektów NCN





Dodatkowe, grupowe ubezpieczenie pracowników Uniwersytetu Pedagogicznego - PZU Życie SA



Materiały promocyjne Uniwersytetu Pedagogicznego

Uprzejmie informujemy, że istnieje możliwość zamówienia materiałów promocyjnych Uniwersytetu Pedagogicznego dla potrzeb jednostek Uczelni.

Pisemne zapotrzebowanie należy składać w pok. 29 lub 19 z miesięcznym wyprzedzeniem, po wcześniejszym uzgodnieniu zarówno rodzaju jak i ilości gadżetów. Z uwagi na ograniczoną powierzchnię magazynową niektóre materiały promocyjne zamawiamy sukcesywnie, zgodnie ze złożonym przez Państwa zapotrzebowaniem.

Aktualny cennik materiałów promocyjnych

Obowiązek ewidencji osób obdarowanych:

Pismo Kwestora z dnia 14 września 2012 r.
Pismo Kwestora z dnia 19 października 2012 r.

Wszelkie informacje można uzyskać w Biurze Promocji i Karier, pok. 29 lub 19
tel. 12 662 61 67, 12 662 60 23, e-mail: mbober@up.krakow.pl, ajanus@up.krakow.pl

Biuro Promocji i Karier nie prowadzi sprzedaży detalicznej. Materiały promocyjne oraz pismo Uniwersytetu Pedagogicznego „Konspekt” można nabyć indywidualnie w księgarni „Academicus” przy ul. Podchorążych 2.



Archiwum informacji

Przyciski Intranet Książka telefoniczna Poczta Radio Spektrum EN RU UA BiP Facebook GoldenLine YouTube Twitter

Archiwum Społeczne Uniwersytetu Pedagogicznego
Projekty EFS
Konkursy
Przewody doktorskie
Wirtualna Uczelnia
Copyright Uniwersytet Pedagogiczny ©